2016-01-09

Anton Nyström - Den magiska samlingen

Flygning mellan metropoler - en samling av Anton Nyström

"Eftersom jag är musiker så betyder det ju att min arbetsplats är typ överallt. Men oftast när jag inte sitter i min egen studio i Luleå så håller jag till i staden som fått äran att verka hufvudstad i landet falukorv. Det betyder alltså att jag flyger flygplan väldigt ofta mellan Luleå och Sthlm. Där emellan är det 1 timmes flygning, så jag tänkte att jag gör en lista perfekt för flygning på en timme, annars får ni väl lyssna flera varv förslagsvis...eller nåt."

Sida A.
1. Chastity Belt - Trapped
2. Reagan Youth - In dog we trust
3. Television Personalities - World of Pauline Lewis
4. Victoria Spivey - Dope head blues
5. Joel R.L. Phelps - The great falls
6. Memory Cassette - Asleep at a party
7. D.C.O.D -Lost at sea
8. Amanaz - History of man
9. Träd gräs och stenar - Sanningens silverflod

Sida B.
1. Wooden Shjips - Ghouls
2. The Fall - To nkroachment: yarbles
3. Alkoholisten - Helt pank
4. Candy Claws - Do you ever feel that way
5. Cat Power - Now what you want
6. Rose Windows - Indian summer
7. Wax Idols - Schadenfreude
8. Void - My rules
9. X - Soul kitchen
10. Cross - Repitition
11. Hills - Claras vaggvisa

Lyssna

Anton Nyström är musiker och producent från vinterrikets huvudstad - Luleå. Han spelar icke-machorock i band som Raring, Södra Sverige och med Mattias Alkberg. I övrigt älskar han vintern men ogillar snö i skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar